Roma Media Center/Külföld, Mozi 2022.05.11. 10:51

A tervekhez képest gyorsabban, az idei év utolsó három hónapjában bevezetheti a Netflix az alacsonyabb árú, hirdetésekkel támogatott porfólióját. A cég két, neve elhallgatását kérő dolgozója elmondta, hogy a jelszómegosztás elleni globális rendszer bevezetése is erre az időpontra várható.

Év végén jöhetnek a reklámok a Netflixre, ugyanakkor a szolgáltató ezzel együtt egy alacsonyabb árú előfizetési szintet is be szeretne vezetni – írta a New York Times.

A Netflix az eredeti ütemtervhez képest már az év utolsó három hónapjában bevezetheti az alacsonyabb árú, hirdetésekkel támogatott előfizetői szintet. Mindez egy dolgozók számára küldött feljegyzésből derült ki.

Két, név nélkül nyilatkozó vállalati dolgozó a lapnak elárulta, hogy a cég a jelszómegosztás elleni globális rendszer bevezetését is nagyjából ugyanakkor tervezi. Egyes becslések szerint napjainkban 100 millió olyan felhasználója lehet a Netflixnek, akik ingyen használják a platformot.

Magas profit ellenére negatív a mérleg

A streamingszolgáltató korábban sokáig ellenezte, hogy reklámok jelenjenek meg rajta, április végén Reed Hastings vezérigazgató mégis arról beszélt, hogy a vállalat a későbbiekben reklámokkal támogatott változatot vezet be.

A cég első, negyedéves jelentéséből kiderült, hogy bár a profit nagyon magas volt, negatívra sikerült a mérleg.

A Netflix ráadásul a várt kétmillióval nemtudta növelni előfizetőinek számát, hanem mintegy 200 ezret elveszített.

Ez annak is betudható, hogy az Ukrajnában zajló háború miatt 700 ezer előfizető eltűnt az oroszországi szolgáltatás leállításával.